fredag den 2. august 2019

EO 2019. Den 25. - 28. juli i Holland.


Jeg har aldrig før deltaget ved EO - Heller aldrig tilmeldt mig/os til kvalifikationen dertil. 
I år tilmeldte jeg begge hunde.  
Easy var udtaget allerede efter første kvalifikation i Hvalsø:

Gabi blev udtaget efter anden og sidste kvalifikation i Viby:

Vildt at begge hunde kom med. 
EO var i uge 30, så min ferie startede med at pakke til EO og stander campletten.


Onsdag:
Onsdag morgen kom Gitte og hundene - campletten blev spændt efter bilen 
og Easy og Gabi blev installeret i Gitte´s bil.

Så startede vores tur mod Holland.
20 grader og det skønneste vejr i Danmark.
Da vi landede i Hamburg - i kø var der 36 grader.






Nogen keder sig - LOL.



Ved den Hollandske grænse nåede vi 38 grader.
Pitstop - 39,5 grader. 
 



 Hot - Hot - Hot

Vi landede på EO pladsen kl. 21.00 - Fik sat Campletten op - Det var bare så varmt og vi svedte bare så meget. Aftensmad kl. 23.00 i 28 graders varme. Knækbrød m/ost og ½ kold øl. Jo jo - LOL.



----------------------------------------------------------

Torsdag:

Torsdag skulle der være træning, dyrlægetjek og indmarch.
Men pga. varmen blev der lavet om på programmet. 

Der blev lavet drop-in træning. Træningen var fra kl. 5.45 – 11.00. 
Men allerede kl. 10.00 lukkede man ned for træningen, da det var for varmt.

Jeg gik op med en hund afgangen imellem kl. 6.00 og 7.00. 
Der var et minuts træning pr. hund.
De hyggede max og ga max gas.




Dyrlægetjek forløb som planlagt om formiddagen for Danmarks vedkommende.
Begge hunde var så seje.

Indmarchen blev aflyst.

Gabi var målt ved AWC 2018 - så det var kun Easy der skulle måles.
Jeg valgte at trække Easy - Læs mere om det her:



Easy nåede lige at få hans starts nr.
 Men det afleverede tilbage da jeg trak ham.


Gabi´s starts nr.

Resten af dagen gik med at holde hundene kolde/kølige med kølemåtter, køledækner, en tur i vandbajerne / sprintler samt sørge for at de fik tilskud i form af FitDog og Aptus (PRO SPORT DOG og SPROT X). 

Gudskelov drikker og spiser mine hunde altid godt, når det er varmt mm. Og de klarede alle dagene trods varme grader op til 42 grader, helt fantastisk.


Vores camp:











EO pladsen:
 




Den danske lejr:


Holdløbene - skulle vi efter programmet løbe om fredagen. 
Men pga. varmen blev de flyttet. 

Første hold løb (Agility Hold Mellem) løb vi torsdag aften og andet hold løb (Spring Hold Mellem) løb vi fredag morgen/formiddag.

Gabi og jeg var på hold med Lisbeth/BB, Tanja/Armani og Jesper/Luzon.

Danish Dog Power.

Vi fik tre igennem om torsdagen og lå samlet nr. 12 ud af 54 hold.

Gabi blev desværre disket ved nr. 8.
Hun løb ellers bare så godt.



----------------------------------------------------------


Fredag:

Meget tidligt op igen - Der var banegennemgang kl. 05.45.


I Spring Hold løbet kom vi også tre igennem - havde fejl og tidsfejl med os.
Så vi landene samlet (Begge løb) som nr. 18 ud af 54 Hold.
De første 12 hold kom i finalen.

Gabi var en lille r.. Hun tyvstartede og det kostede alt for mange sekunder at få rettet op på det. For at det ikke skal være løgn så glemte jeg også banen. Tror aldrig at jeg nogensinde har haft så mange fiberredninger på et løb. Meget glad for lige der, at jeg kunne bagkryds. Det er også første gang at Gabi har fået tidsfejl LOL.

Tak for god holdånd til jer:






Stort tak Lisbeth og Co. for de skønne billeder af Gabi:











Det danske EO hold 2019:
 



Afslapning i vores camp - fredag eftermiddag:




 



 Fredag aften kørte Gitte, hundene og jeg til Arnhem og fik aftensmad.
Det var så hyggeligt.


























Denne kunne vi også prøve - men vi sprang over. LOL.


----------------------------------------------------------

Lørdag:

Lørdag skulle vi løbe de individuelle løb. Et agility og et spring løb.

Programmet skulle køre som planlagt - men omkring kl. 14.00 blev der for varmt og der blev holdt pause til kl. 17.00.

Der var 4 banegennemgange for Mellem hundene.
Vi var 268 Mellem hunde i alt. 
Jeg gik bane i tredje gruppe, kl ca. 07.30.

Vi løb agility løbet ved 10.30 tiden ca.




Gabi havde lidt svært ved at stå fast og var nede at kysse bunde et par gange samt havde en stor bue, derudover løb hun som en drøm.

WAUUUU en sej tøs jeg har.

Vi var fejlfrie og vi blev nr. 17 ud af 268 hunde samt kvalificerede os direkte til FINALEN om søndagen. WAUUU det var stort.






 Vi løb spring løbet efter pausen. Vi blev desværre disket, da Gabi løb ud og tog nr. 6 bagfra i stedet for nr. 4. Men derudover løb hun super.




Jeg så lidt mere agility om lørdagen end de andre dage pga. varmen.
Det var så fedt at se verdensklasse agility - Shit det der var meget flot agility.

Det var faktisk dejligt at man kunne gå lidt rundt ind imellem. Varmen var faktisk det eneste minus ved dette års EO. Man kunne simplethen ikke holde ud at være direkte i solen de første dage. Så der så jeg ikke meget agility.
Det var et helt fantastisk arrangement. 


Lørdag aften var der fællespisning på den Lokale Golf Klub, som lå få minutter fra EO pladsen. Det var en super hyggelig aften i fantastisk selskab.


Det er faktisk mig der har den lille øl og Palle den store - Hi Hi.


Tak for en hyggelig aften til jer alle.



----------------------------------------------------------



Søndag:

Finale dag. Først skulle hold stafetten løbes derefter individuelt.

Det var en helt fantastisk bane Bonnik havde lavet til hold stafetten.
Det var fantastisk at sidde og nyde hold stafetten.



Vedr. individuelt finalerne.
Hvis ikke der var nogen fra det land man repræsenterede, der har kvalificeret sig direkte i finalen. Så kommer den bedste "sammenlagt" i Lille, Mellem og Stor med.

Gabi havde kvalificeret sig direkte og var med for Danmark i Mellem.
Gitte m/Zushi blev den bedste sammenlagt i Lille og Poul m/ Dizzy i stor.




Gabi klar til finalen.



Gabi var så tændt og løb fantastisk - jeg laver en mega fejl ved nr. 7.
Jeg trækker hende simpelthen forbi. Sorry Gabi. 

Det var så fedt at få lov til at løbe finalen.
Tak for alle tilråb og opbakningen.
Samt videoer.

Billeder fra finalen:









Det kan godt være Easy kun var på badeferie - men han hyggede max.
Og er stadig min glade og elskelige dreng nr. 1.




Det var så dejligt at temperaturen var lidt lavere. Der blev hygget og gået med hundene og jeg fik tjekket boderne ud. Imellem finalerne.



















En stor tak til disse tre skønne mennesker for hjælpen ved ringene.
Det vat så fedt i hjælp - TAK.

Stor tak til hele det Danske Team for nogle fantastiske dag.

----------------------------------------------------------

Til udmarch var der ikke mange danskere tilbage - en lille skøn flok var vi da.






Søndag aften var der sammenskudsgilde på camping pladsen.
Det var så sjovt - Tak for grineflip og total rå hygge til jer.

Mandag morgen pakkede vi sammen og kørte mod Danmark.

EO 2019 - En fantastisk oplevelse.





 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar