torsdag den 1. august 2019

Easy er blevet trukket fra EO og AWC.




Easy er 42,4-42,5 cm. 
Så nej, han har ikke meget at give af ved en måling.
Men Mellem hund er han.

Jeg har aldrig haft problemer ved målingerne, af Easy i Danmark.
Heller ikke når vi har trænet det og der er blevet trænet vildt meget.

Allen H. målte Easy ved landsholdssamlingen og der var ingen problemer.
Hverken med Allan eller målingen.

Da Easy skulle måles i Holland til EO. Kunne han slet ikke slappe af. 
EASY var utryg, han hævede skulderne og steg op på tæerne.

Vi prøvede alt. 

Han blev målt oppe på bordet og nede på gulvet. 
Jeg gik en tur med ham.

Men Easy kunne bare ikke slappe af. 

Det var kun når jeg stod med ham alene han kunne slappe af, så snart de tre søde FCI målere nærmede sig, spændte han op, hævede skuldrene og steg op på trærene.

Sådan en måling mente jeg ville blive at for risikabel. 
Han kunne risikerer at blive målt "stor hund".

Så jeg valgte at trække ham. 

Det var helt min egen beslutning. 
Jeg havde og har det stadig rigtig godt med den. 

Det er ikke det værd i min verden og Easy er ligeglad om det er 
et EO / AWC eller et lille DcH stævne han skal løbe. 

Han bare elsker at løbe agility sammen med mig.

Det eneste jeg var lidt ked af, var at Easy´s hold blev opløst, da vi 
kun var tre. Men mine holdkammerater fik gudskelov lov at
komme på et andet hold.

Af samme årsag har jeg valgt at trække ham til AWC også.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar