torsdag den 10. marts 2011

Eftersøning.

Jeg blev ringet op Kl. 10.15 af en L.S. som kom fra Mols, men var på ferie i La landia sammen med familien. Kl. 22.00 i aftes havde de lukket deres 11 ½ år gamle lab. Chili ud og havde ikke set den siden. Rockie og jeg var ved sommerhuset ca. kl. 12.15. Der tog H.S. (L.S. mor) imod os. I det samme ringede de fra servicecentret og fortælte at en af deres medarbejdere havde se en sort lab. På Grønningen kl. 9.00 Ca. 5,5 km. fra sommerhuset. Rockie havde lige nået at komme ind i sommerhuset for at få Chilis færd, han kom i bilen igen og vi kørte mod Grønningen. Familien var slet ikke stedkendt, så jeg kørte forrest. Billund by er rimelig stor, så da vi ankom på Grønningen, bad jeg H.S. om at ringe til servicecentret og spørge om de viste nogenlunde hvor den var blevet set, det gjorde de. Den var blevet set i rundkørslen ved Engdraget. Så der kørte vi hen for at sætte Rockie på sporet. Da vi drejer ned af Engdraget tror jeg ikke mine egne øjne, der lå der en sort Labrador, helt sammenkrøllet i noget beplantning helt op af en husmur. Jeg nærmest kastede bilen ind til siden og ganske rigtig, det var Chili. Gensynsglæden var stor i mellem Chili og H.S. Så dejligt at se. Chili var kold, så vi hjalp hende ind i bilen og fik pakket en masse tæpper omkring hende. Så sov hun. Ikke noget at sige til at hun var kold, der har været 24 lange og kolde timer hun har været ude i. Tænker hun sover de næste to dage :-)

Rockie og jeg blev dagens helte for den familie uden at lave noget. Det er så dejligt at kunne hjælpe andre, gensynsglæden er noget af det mest fantaktiske der findes.

Stor gensynsglæde :-)
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar