mandag den 7. november 2011

BIR, BIM & DKV11 i Herning.

De sidste 14 dage har jeg prøvet at gøre Jari fin til udstilling. Det er fanme ikke nemt med den lille skønne krudtugle. Først barberede dyrlægen håret af det ene forben, så løb Jari ind i et træ (der skete gudskelov ikke noget) og derefter igennem en bunke grene/skov - så han blev halvvejs skallet både på ryggen og ved halen. Så han var rigtig fin kan i tro :-) Så i stedet for en trimning var det vist en såkaldt lappeløsning jeg har været i gang med.

Vi skulle til DKK udstilling både lørdag og søndag. Jeg var MEGET tæt på at melde afbud, da jeg nok er for perfektionistisk og mente ikke jeg kunne udstille en hund der var halv skallet. (Hårdt sagt) Men Sanne, den dejlige tøs, fik da gudskelov banket lidt fornuft ind i mig. (En lille skallet plet er jo ikke han plelskvalitet, det ved enhver Dommer, tror det var sådan hun sagde) Så vi tog af sted. 

Lørdag gik og stod Jari som en drøm, hvor var jeg stolt. Vi har ikke udstillet og været til ringtræning i et år. Han fik:

Excellent, CK, 1 PLAC, BIK, CACIB og blev BIR.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Søndag var der lang ventetid, de var en del forsinket. Jari stod igen som en drøm. Dahm han står godt. Da jeg skulle vise hans bevægelser slog han over i pasgang, men kom da op i hans flotte, svævende og selvsikre løb i 2. forsøg, men så sad den der også. Han fik:

   Excellent, CK, 1 PLAC, BIK, CACIB, blev BIM og DKV11.





Det var kun søndag han fik en lille kommentar med på vejen vedr. hans stedsvise meget korte pels he he. Vi nåede da også ind at bruge penge, samt en masse boner vi har vundet i Agility. Det blev bl.a. til denne dejlige pude til hundene samt mange andre ting jeg ikke kunne leve uden :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar