fredag den 11. maj 2012

Eftersøgning.

Jeg blev ringet op onsdag aften af Svend Åge fra DcH Give. En af hans venner havde været i haven hele tirsdagen og havde tabt sit høreapparat. Vi aftalte at Rockie og jeg skulle komme derud torsdag kl. 15.00. Høreapparatet havde lagt i tre døgn.

Det var et rigtig møgvejr, regn, rust og blæst. Så på med regntøjet og gummistøvlerne. Da vi nåede frem var Svend Åge kommet, ejeren af høreapparater viste os hvor hun havde været. Hele haven skulle afsøges da hun havde gået i haven og skåret ned mm. hele tirsdagen og det var først til aften da hun kom ind, hun opdagede at hun havde tabt sit høreapparat.

 

Rockie afsøgte haven, fulgte ejerens spor om bagved et hegn/hæk, hvor ejer havde båret alle grene mm. I en stor stak. Der afsøgte han området og fandt høreapparater under en masse grene/afklippet. Det tog omkring 15 min. Hvor er jeg stolt af den "gamle dreng" han er squ sej. Det var ikke et vejr at sende nogen ud i, men Rockie arbejdede som en lille hest og lod sig slet ikke forstyrer af det. Vi var gennemblødt begge to.

Vi kunne afleverer høreapparatet til en meget glad ejer. Hun blev så glad og virkelig rørt, så Rockie skulle med ind og have kiks og tyggeben, han syntes det var en vældig fest. Hendes mand ville købe Rockie, han syntes nu at det ville være vældig praktisk med en sådan hund, så kunne han jo bare sende hunde ud at finde det hun gik og tabte, Smiler. Så blev der dækket op med kaffe og kage. Hyggeligt.




Den fandt jeg til dig :-)


Glad ejer og Rockie.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar